Thule Group – Nya produkter kan väcka aktien

2025-12-0720:56

Friluftsbolaget Thule Group var länge något av ett skolboksexempel på hur man bygger ett starkt, globalt konsumentvarumärke i en nisch som få ens tänker på innan de själva behöver produkterna. Under många år visade bolaget stabil tillväxt, med premiumprodukter och imponerande marginaler. Sedan kom pandemin och förändrade allt.

Thule Anmarkningsvard lonsamhet 2
Denna artikel är endast för prenumeranter
Denna artikel är låst

Teckna en prenumeration på Stockpicker Newsletter för att läsa artikeln

NASDAQ Stockholm
THULE
Sektor
Konsumentvaror
Stockpicker Newsletter
Stockpicker Newsletter
Thule Group – Global aktör inom premiumprodukter för aktiva livsstilar
Thule Group AB är ett svenskt företag med huvudkontor i Malmö, specialiserat på utveckling och försäljning av premiumprodukter för aktiva människor. Bolaget erbjuder ett brett sortiment av produkter för transport och förvaring, inklusive takboxar, cykelhållare, barnvagnar, ryggsäckar och resväskor. Thule Groups produkter säljs i 138 länder världen över och företaget äger även varumärken som Case Logic, SportRack, Chariot, Yepp och Tepui.
Skriven av
Mats Ahlskog
Analytiker
Publicerad 2025-12-07 20:56:00
Ändrad 2025-12-05 20:58:15
Annonser