Sista chansen att teckna Prorector

Prorector AB har utvecklat handel inom B2B och B2C med en e-handelsplattform för att med progressiv webbaserad teknik och nyskapande marknadsmodeller, utveckla och marknadsföra produkter främst inom sport, hälsa och livsmedel. Sedan 2021 bedrivs även försäljning och distribution av det egna varumärket, ORINK svenska havreprodukter både inom Sverige, Europa och Kina.

Stockpicker intervjuar Prorector v2

Bolaget grundades med inriktning mot handelshus ledande till en internationell bolagsverksamhet inom hälsa-, vegan/plantbaserade produkter under eget varumärke ORINK sedan 2021.

Prorector har under tiden stärkt sitt varumärke ORINK och verkat för att ta fram ytterligare svenska havreprodukter i portföljen för Sverige, EU och Kina.

Efter bara tre år efter ORINKs lansering har Prorector avklarat sin grundläggningsfas, uppstartsfas och är nu på väg in i en snabb tillväxtsfas.

Försäljningen i Sverige börjar ta fart och tills dags dato levererat ca 600 ton av sin ORINK Barista havredryck.

Prorector har gjort stora strategiska manövrar för att ta andelar av den enorma havre-veganmarknaden, som i Kina år 2022 låg på ca 10 miljarder RMB (ca 15 miljarder SEK), med en tillväxt på ca 10 % per år. För övriga världen beräknas försäljningsvolymen uppgå till ca 60 miljarder 2025 med årlig 12% tillväxt. 

Bolaget genomför just nu en nyemission på cirka 20 miljoner kronor. Likviden ska säkra medel till en expansion och fortsatt intensifierad marknadsföring av ORINKs unika havrebaserade koncept samt förstärka vår organisation för att möta en snabb tillväxt.

Sista dagen att teckna emissionen är den 30:e april

 


Dokument och filer

 

Publicerad 2025-04-28 12:21:00
Ändrad 2025-04-29 09:22:58