Veckans affärscase - Pricer
Under sensommaren/hösten såg det ut som att trenden skulle vända nedåt i Pricer. Säljarna etablerade då aktien under de medellånga trendindikatorerna.
En stark rapport slog dock säljarna på fingrarna och nu flirtar Pricer med årshögsta noteringar.
30 kronor är en tuff nivå, det märks inte minst på det faktum att aktien tvekar att ta sig över 29,5 kronor. Köparna behöver repa mod och etablera Pricer ovanför 30 kronor, då finns förutsättningar för en fortsatt uppgång. Vändningen i februari blev dock väldigt kraftig från just 30 kronor så det är förståeligt att marknadsaktörerna tvekar på dessa nivåer.
Skulle man få till ett utbrott, bör det finnas potential upp mot i första hand 32 kronor. På nedsidan ser vi pivotbotten vid 26,1 kronor som ett viktigt stöd. Ger detta vika är det nog hög risk att Pricer faller ner i en negativ trend åter. Ett positivt scenario tror vi ligger närmare till hands just nu, trenden är nämligen stigande i samtliga tidsperspektiv.
Pricer AB är ett svenskt teknikföretag som specialiserar sig på utveckling och försäljning av elektroniska hyllkantsetiketter (ESL) och digitala lösningar för butiksautomation. Företaget erbjuder innovativa system för pris- och produktinformation, vilket möjliggör effektivare lagerhantering och förbättrad kundupplevelse i detaljhandeln. Pricer är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet PRIC B. Enligt företagets utdelningspolicy strävar Pricer efter att årligen dela ut minst 50% av resultatet efter skatt till sina aktieägare. Under 2024 rapporterade Pricer en nettoomsättning på cirka 2,56 miljarder kronor.